Baggrundsstøj kan påvirke opkaldskvaliteten og føre til en ringere samtaleoplevelse og op til 27 % længere opkald1
Baggrundsstøj kan være meget skadeligt for både opkaldskvaliteten og for koncentrationen og velværet. Studier viser, at dårlig lydkvalitet har negativ indvirkning på samtaleoplevelsen og kan medføre, at opkald varer op til 27 % længere.2
Engage-headset er verdens bedste til at reducere denne støj, så den ikke kan høres i den anden ende af opkaldet. Derfor kan du være tryg ved, at du stadig leverer en god lydkvalitet i de fleste situationer, hvor der kan være problemer med baggrundsstøj. Så længe baggrundsstøjen er under 55 dB, er det usandsynligt at den anden part oplever problemer med opkaldskvaliteten.
Notifikation fra Engage+, når der registreres baggrundsstøj, men du kan roligt regne med, at headsettet tager sig af problemet.
Når baggrundsstøjen er meget høj, kan det påvirke kvaliteten af din stemme, og den kan også påvirke oplevelsen i den anden ende af opkaldet. Vi oplever, at det typisk er, når baggrundsstøjen kommer over 65 dB, at der begynder at blive problemer med lydkvaliteten.
Her er, hvad du kan gøre
Hvis du oplever, at baggrundsstøj er et problem, har du nogle muligheder for at forbedre situationen. En hurtig løsning kan være at sørge for, at din mikrofon er placeret direkte foran din mund – det vil gøre din stemme mere tydelig og reducere baggrundsstøjens indvirkning.
Den ideelle løsning er at evaluere din arbejdsstation – er der mulighed for at reducere baggrundsstøjen i arbejdssituationen? Eksempelvis ved at bede kollegaer om at tale dæmpet. Hvis det ikke er muligt at dæmpe støj fra dine omgivelser, kan du overveje at arbejde et andet sted, hvis det er muligt.
1 Dårlig lyd i kontaktcentret: Det kan koste mere, end du tror - Telefoniforhandler
2 Dårlig lyd i kontaktcentret: Det kan koste mere, end du tror - Telefoniforhandler