Jabra præsenterer fremtiden for intelligent lyd

 

  • Intelligent lyd er hjertet i den serie af lydprodukter indenfor sportskategorien, som Jabra fremviser på CES – 3 lydhøre trådløse headsets optimeret til løb, cross-træning eller styrketræning hjælper dig med at høre mere, yde mere og være mere
  • Jabra innovation leverer revolutionerende lydoplevelser til fremtidens intelligente lyd ved hjælp af udviklerversionen af det intelligente headset
  • Førende 3D lyd driver innovation med Microsoft løsning til synshæmmede

[CES, Las Vegas, 6. januar 2016] Jabra fremlægger i dag sin vision for fremtidens lyd med løsninger, som vil ændre folks liv ved lydens kraft. På CES præsenterer Jabra sin sportsserie, en interaktiv serie af intelligente trådløse headsets, der optimerer enhver træning. Serien består af Jabra Sport Pulse Wireless, der er optimeret til løb og indeholder verdens første in-ear biometriske pulsmåler kombineret med imponerende Dolby® lyd, Jabra Sport Coach Wireless, optimeret til cross-træning med en indbygget TrackFitTM bevægelsessensor, og sidst men ikke mindst Jabra Sport Pace Wireless, der er designet, så du kan planlægge, monitorere og evaluere din præstation gennem Jabra Sport Life App’en.

Den specialdesignede kombination af kvalitetsmusik og intelligent in-ear-coaching, der er muliggjort ved hjælp af avancerede sensorer, sikrer, at den prisvindende sportsserie fra Jabra kan tilbyde en unik løsning på markedet for sportslyd og giver brugere over hele verden styrken til at ændre deres liv.

Som en del af GN Store Nord (GN) gruppen, er Jabra helt unikt i stand til at skabe lydløsninger, der kombinerer intelligens, sensorer og fremragende lydkvalitet. GN anvender verdens førende ekspertise indenfor det menneskelige øre, lyd, trådløs teknologi, software og miniaturisering med det formål at producere lydløsninger af klinisk karakter under ReSound-brandet og løsninger til både private og professionelle under Jabra-brandet. Denne unikke kombination af klinisk-, professionel-og forbrugerekspertise samlet i én virksomhed giver uden sammenligning Jabra en betydelig fordel indenfor lydløsninger og intelligent lyd.

Jabra investerer i fremtiden for intelligent og interaktiv lyd med deres udviklerversion af det intelligente headset – den næste generation af headsets. Denne banebrydende nye lydoplevelse tilpasser sig omgivelserne, hovedets bevægelser og applikationen. Integrerede avancerede sensorer giver 3D-oplevelse, vha. GPS, gyroskop, kompas og accelerometre, der bestemmer hovedets placering for dermed intuitivt og øjeblikkeligt at kunne tilpasse headsettet til brugernes behov, afhængigt af hvad de kigger på eller laver.

Jabra Intelligent Headset

3D-lydoplevelsen er identisk med den måde mennesker hører lyd på, og giver dermed lytteren mulighed for at høre, nøjagtigt hvor lyden kommer fra. Headsets’ne i sig selv er også skabt til at innovere, idet de allerede er gjort tilgængeligt for mobilapp-udviklere, så informationen fra sensorerne kan skabe de ultimative interaktive apps.

Headsets’ne er på nuværende tidspunkt tilgængeligt for udviklere og er fuldt certificerede med gratis udviklingssoftware, der kan downloades. De potentielle fordele er allerede indlysende. Microsoft and UK Guide Dogs har valgt det intelligente headset fra Jabra til en livsforandrende app. Det nye forskningssamarbejde vil give folk med synstab muligheden for mere frihed i dagligdagen.

Når informationer fra sensorer udnyttes, bliver applikationer hjertet i fremtidens lydinnovation. Jabra har allerede med stor succes draget fordel af denne sensorinformation i deres lydenheder. Applikationer er altafgørende for, hvordan denne information anvendes i mobiltelefoner og lydenheder. F.eks. Jabra’s Sport Life App, der anvendes med Jabra’s sportsserie og den intelligente headset udviklerudgave, der er udset til at blive omdrejningspunktet for udviklingen af mobile applikationer.

René Svendsen-Tune, CEO hos Jabra siger: “Fremtiden for lyd handler om at tilføre intelligens. Det handler om at tilføje innovation i flere aspekter af lyden, end man før troede var muligt. I fremtiden vil lydinnovation handle om, hvordan du lytter, hvor du lytter og hvorfor. Lydteknologi vil være omdrejningspunktet for folks liv, på flere interaktive og intuitive måder og nye intelligente tiltag vil muliggøre det!”

Jabra’s vision om at inkorporere sensorer, intelligens, innovation og applikationer som omdrejningspunktet for brugeroplevelsen betyder, at de vil fortsætte med at levere intelligente lydløsninger til forbrugere i dag og i morgen.

Få flere nyheder og opdateringer ved at følge os på Twitter @We_are_Jabra,www.facebook.com/jabra eller på www.linkedin.com/company/jabra.

Besøg Jabra ved ShowStoppers på CES for at se sportsserien og få en præsentation af det intelligente headset og høre hele historien.

PRESSE INFORMATION:

Claus Fonnesbech, Head of PR & Earned Media
+45 25 88 41 07 / cfonnesbech@jabra.com

Christina Vedel, Pencil PR
+45 31 31 91 06 / christina@pencilpr.dk

Om Jabra

Jabra er et brand ejet af GN Netcom – et datterselskab under det NASDAQ QMX noterede selskab GN Store Nord A/S. Jabra er verdens førende i udvikling, produktion og marketing af en bred vifte af kommunikations- og audioløsninger. Jabras afdelinger indenfor forbrugs- og erhvervsprodukter har i mere end to årtier haft ry for at være innovative, pålidelige og brugervenlige. De producerer ledningsbaserede og trådløse headsets samt håndfri enheder til bilen og kontoret, der forbedrer brugerens bevægelsesfrihed, komfort og funktionalitet. Jabra beskæftiger næsten 1000 mennesker over hele verden og havde i 2014 en indtægt på DKK 2,871  millioner.



Vind et Jabra Elite Sport