chevron_left menu MENU

Undersøgelse afslører:
Vi foretrækker individuel træning, men vi er dårlige til at forberede os

Halvdelen af befolkningen vil gerne i form i 2017, men ved ikke hvordan de skal få gang i deres træning. Hele 96% angiver, at de ikke har forberedt sig med fx træningsvideoer eller har søgt træningstips online. 81 procent streamer musik via en lydenhed for at få hjælp til at komme i gang og holde sig motiveret.

Consumer Electronics Show, Las Vegas, USA, 5. januar 2017  - 50% af befolkningen vil gerne tilbage i god form i 2017, men ved ikke hvad de skal gøre, og hvor de skal tage fat. En undersøgelse gennemført af Jabra, som er en del af GN Group, viser, at de håbefulde fitnessentusiaster er klar over, at træningsvejledning er vigtigt, men at de ganske enkelt bare ikke søger råd – hverken fra fagfolk eller fra venner og familie.

Næsten tre fjerdedele (71%) indrømmer, at de aldrig har gjort brug af hverken en personlig træner eller en holdtræner, og yderligere 96% har end ikke forberedt sig ved fx at søge online efter hurtige tips og træningsvideoer.

De, som går i fitnesscenteret, bliver også mere kritiske overfor den traditionelle personlige træner. Det, der typisk afholder dem fra at anvende en personlig træner, er blandt andet udgifterne forbundet med at skulle betale for disse services samt for en skræddersyet træningsplan – udgifter der kommer oveni de månedlige udgifter, der i forvejen er til fitnesscenteret (18%) og den langsomme kropsforvandling (5%).

En anden undersøgelse[1] viser, at indviklet holdtræning for længst er yt. Nytilkomne træningsfanatikere erstatter denne træning med velkendt kredsløbstræning – løb, cykling og svømning – traditionelle former for solotræning, som opbygger muskler, udvikler åndedrætstræningen og forbrænder kalorier. Mange foretrækker også en enkelt, skræddersyet og personlig træning, hvoraf hver femte (18%) foretrækker at tage en træner med på farten fx i form af en smartphone.

Eftersom det at træne alene godt kan forekomme kedeligt, bliver diverse hearables mere og mere populære at anvende for den nye generation af træningsentusiaster. Trådløse headsets, populære digitale musikservices og træningsapps som fx Jabra Sport Life App’en gør det muligt at komme i omdrejninger og bevare motivationen. 81%[2] af forbrugerne angiver, at de godt kan lide at træne til musik. Favoritgenrerne er pop (25%), rap (9%) og dance (8%).

”Ved at sætte os ind i og prøve at forstå den måde hvorpå folk træner, har vi fået hjælp til at udvikle et nyskabende og helt trådløst headset – en enhed som for alvor forbedrer din træning. Det folk efterspørger ved wearables er, at de er i stand til at tilpasse sig – de ønsker i langt højere grad hjælp og vejledning til deres træning, end de ønsker sig en ny stepbænk”, siger Calum MacDougall, SVP hos Jabra.

”Folk ønsker enkelthed – det fremgår meget klart af undersøgelsen, og den tendens vil fortsætte ind i 2017. Folk ønsker en enhed, der kan klare det hele – uanset om det så er en mobiltelefon med et hav af apps eller et headset, der også har træningsfunktioner. Det er grunden til, at vi bliver ved med at udvikle headsets, som både leverer den bedste kvalitetslyd under opkald og musikafspilning – men også intelligent, personaliseret træningsvejledning direkte i øret. Og nu kan alt dette altså fås helt uden ledninger. Forhåbentlig kan de, der ønsker at træne i 2017, ved hjælp af den rette teknologi både få udstyret og en bedre ide om, hvilken træning der passer bedst til dem!”

Ved CES vil Jabra præsentere deres udvalg af sportsheadsets og ørepropper. Ved hjælp af Jabra Sport Life app’en bliver hvert enkelt produkt yderligere forbedret og hjælper dig med at optimere din træning i form af din egen personlige træner, du nu har direkte i øret. Med ’live’ træneren eller træningstips kan du planlægge, styre og registrere alle dine personlige træningsprogrammer, samtidig med at du monitorerer din fart, rytme, forbrændte kalorier, tilbagelagte distance og meget mere. Alt sammen mens du lytter til musik i knivskarp kvalitet og uden alt besværet med ledninger, der kommer i vejen.

Når det gælder ledninger er disse nu fuldstændig droppet efter lanceringen af Jabra Elite Sport, hvilket gør træningen nemmere og mindre besværlig end nogensinde tidligere.

Dette helt trådløse sportsheadset, der går for at være det mest teknisk avancerede på markedet, er virkelig en hjælp til din træning. Det giver dig den ultimative bevægelsesfrihed, er banebrydende når det kommer til træningsanalyse, har en stærk batterilevetid og leverer lydkvalitet i verdensklasse til alle dem, som ønsker musik til træningen. Jabra Elite Sport understøtter alle de populære smartphone operativsystemer (både Android og iOS) og trækker på Jabra’s mangeårige erfaring med udvikling af eminent opkaldskvalitet. Det skyldes ikke mindst, at headsettet analyserer ekstern lyd og automatisk skifter over til den øreprop hvor der er mindst baggrundsstøj. Dette førende headset leverer førsteklasses lydkvalitet under både opkald og musik – helt uden ledninger.

Som en del af GN Group, der er pionér  indenfor lyd til både headsets og høreapparater, fortsætter Jabra med at levere kvalitetslyd og uovertruffen ekspertise på området. 



[1] Valencell Research, November 2015

[2] 81% ud af 1.328 respondenter i en Jabra forbrugerundersøgelse udfærdiget i april 2014


Bemærkning til redaktøren
Forbrugerundersøgelse er rekvireret fra Google Surveys med 1.000 respondenter udvalgt fra fire internationale markeder (USA, England, Frankrig og Tyskland) . 


PR KONTAKT

Christina Vedel
Pencil PR
(+45) 31 31 91 06
Christina@pencilpr.dk


Om Jabra
Jabra er en førende international udvikler og producent af en bred vifte af kommunikations- og lydløsninger. Virksomheden er dedikeret til at få folk til at høre mere, gøre mere og udrette mere, end de nogensinde havde troet muligt. Både forbruger og erhvervsdivisionerne hos Jabra markedsfører trådløse headsets og headsets med ledning samt højttalertelefoner til bilen og speakerphones til kontorbrug, som skal sikre individer og virksomheder større bevægelsesfrihed, bedre komfort og flere funktionaliteter. Jabra beskæftiger cirka 1.000 mennesker på verdensplan og havde i 2015 en omsætning på DKK 3.229 millioner.

Jabra er et varemærke under GN Audio, et datterselskab af GN. Som en del af GN gruppen har Jabra’s produkter et ry for at være innovative, pålidelige og for at levere en brugervenlighed, der bygger på tæt ved 150 års erfaring. GN har en unik portefølje af medicinske løsninger samt løsninger til både  professionelle og private forbrugere, 

som alle giver livet en bedre lyd grundet virksomhedens research, indsigt i og erfaring indenfor lyd. GN er tilstede i mere end 90 lande over hele verden, beskæftiger mere end 5.000 medarbejdere og er listet på Nasdaq København.

www.jabra.dk

© 2017 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice).